وبگرد انتخاب آگاهانه 1(نی ریز)

     انتخاب 94 نی ریز و استهبان

        

بهره‌برداری از، زایشگاه، ICU،NICU ، و دیالیز بیمارستان شهدا
یک هفته قبل از انتخابات
 

حسین قانع، محمد جلالی: بخشهای ICU ،NICU، دیالیز و زایشگاه بیمارستان شهدا در آخر بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر ایمانیه و مهندس سقایی در گفتگوی اختصاصی با ما شرکت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأیید خبر مهندس سقایی گفت: این بخشها در زمان اعلام شده افتتاح می‌شود و فیزیوتراپی که یکی از مشکلات مردم نی‌ریز است از  اول آذرماه به صورت دو شیفت کار خود را ادامه می‌دهد.
دکتر ایمانیه مراجعه به پزشکان متخصص در نی‌ریز را نامعقول خواند و گفت: اینکه تعداد مراجعین پزشکان متخصص اینقدر در نی‌ریز بالاست قابل قبول نیست. چرا باید کسی که به فرض مثال چشمش درد می‌کند به متخصص چشم پزشک مراجعه کند؟ چرا برای تعیین نمره چشم باید وقت متخصص را بگیریم؟ این کار را باید پزشک خانواده انجام دهد. در مورد نمره‌دهی چشم هر کسی که ٢سال درس بخواند می‌تواند نمره چشم را مشخص کند. وظیفه چشم پزشک جراحی است و کسانی که نیاز به جراحی دارند باید به پزشک مراجعه کنند.
ایمانیه حداکثر مراجعه به یک متخصص را بین ١٥-١٠ نفر خواند نه اینکه در یک روز ٦٠-٥٠ نفر به متخصص مراجعه کنند.

همسان بودن ویزیت پزشک خانواده و متخصص به مبلغ ٢ هزار تومان و همچنین ویزیتهای معکوس از جمله ایرادات طرح پزشک خانواده می‌باشد. مشاهده شده که پزشکان متخصص به بیماران می گویند که یک نامه ارجاع بگیرند تا آنها وزیت شوند و عملاً  از اصل پزشک خانواده که سلسله مراتبی است زیر پا گذاشته می‌شود. دکتر ایمانیه در این رابطه قرار شد طرحی را آماده کند و به عنوان پیشنهاد در مجلس مطرح نماید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: باید فرهنگ‌سازی شود و این کار رسانه هاست .
وی در رابطه با حضور پزشکان متخصص در نی‌ریز مثل جراح کلیه و مجاری و ارتوپد زنان گفت: جراح کلیه و مجاری ادراری کماکان دکتر انصافداران می‌باشد. هر چند ایشان به شیراز آمده‌اند اما از وی تعهد گرفته‌ایم که نی‌ریز را پوشش دهد و تنها سهم داراب ایشان را برداشته‌ایم.
در خصوص اورتوپد زنان این را باید عنوان کنم که در کل دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک ارتوپد زن هم وجود ندارد و این خواسته عمل نمی‌باشد.
وی از رسانه در خواست نمود که توقعات را کم کنند.
ایمانیه افزود:توقعات را نباید بالا برد. به عنوان مثال  اگر ما سی‌تی‌اسکن را مهیا کنیم، مردم چند مدت بعد ام‌ آر آی می‌خواهند و اگر این را تهیه کنیم انژیو گرافی می‌خواهند.
شما باید ببینید که نُرم جهانی چقدر است کل دستگاه‌های ام‌ آر آی انگلستان که از نظر جمعیتی برابر با ایران است به اندازه دستگاه‌های موجود در تهران است و این نشان می دهد که توقع را بالا برده‌ایم.
٩٢در صد ‌ام‌ آر آی‌ های شیراز نرمال بوده است یعنی اینکه بیمار نیاز به ام‌ آر آی نداشته است و این یعنی فاجعه.
ایمانیه سفر به نی‌ریز را مطلوب دانست وگفت: خدمات بسیاری در نی‌ریز در حال انجام است که جای تشکر دارد ولی  آنچه که من از آن رضایت دارم  کاری است که در حوزه سلامت انجام شده  که بسیار خوب و با کیفیت بود.
نماینده نی‌ریز در ارتباط با اختصاص یک  آمبو لانس دیگر به نی‌ریز که وعده آن داده شده است در حضور آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز گفت: یک آمبولانس به نی‌ریز اختصاص یافته است. تخصیص آمبولانس بر اساس حوزه انتخابیه می‌باشد. سال گذشته در حالی که استهبان نیاز داشت به نی‌ریز داده شد و من نمی‌توانم امسال هم به نی‌ریز  آمبولانس بدهم.
در این ارتباط دکتر ایمانیه گفت: سعی می‌کنیم پس از اختصاص آمبولانس استهبان، آمبولانس نی‌ریز را در  آذرماه تحویل دهیم.
در پایان این نکته قابل ذکر است که وعده مهندس سقایی در رابطه با بهره‌برداری از زایشگاه، ICU، NICU و دیالیز بیمارستان شهدا یک هفته قبل از انتخابات که ٧ اسفندماه امسال برگزار می‌شود،  شائبه شو تبلیغاتی را تقویت می‌کند.

منبع: هفته نامه نی ریزان فارس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

[ دو شنبه 4 آبان 1394برچسب:نی ریز-انتخابات-استهبان,

] [ 15:45 ] [ . ]

[ ]